Advies, aandacht en een nieuwe aanpak nodig? 216 accountants!
Benieuwd naar onze prijzen?
We zijn transparant in onze prijzen, geen verrassingen achteraf. Onze vier pakketten zijn gebaseerd op onze data-driven werkwijze. Jij bepaalt welk pakket bij jou past.
Advies nodig?
Benieuwd hoe wij voor jouw bedrijf het verschil maken? Vul je gegevens onderaan deze pagina in en we nemen binnen één dag contact met je op!
Focus op hoofdzaken, wij regelen de rest
Wij begrijpen heel goed dat een webshop anders in elkaar steekt dan een traditionele winkel. Zo hebben webshops te maken met veel (kleine) transacties en daarom automatisch met transactiekosten van payment serviceproviders. Daarnaast kun je als ondernemer makkelijk over landsgrenzen handelen, wat gevolgen heeft voor de omzetbelasting en btw-tarieven voor buitenlandse betalingen. Voeg daar nog zaken als retourzendingen, personeelszaken en uitdagingen rondom voorraadbeheer aan toe en je begrijpt waarom webshops de juiste ondersteuning verdienen.
Zo pakken we het aan
Het is belangrijk om de boekhouding goed in te richten om ervoor te zorgen dat de administratie en financiële overzichten nauwkeurig zijn en hierdoor de juiste beslissingen kunnen worden genomen. Wij weten waar e-commerce organisaties mee worstelen. Door de unieke data gedreven en persoonlijke werkwijze (h)erkent 216 de uitdagingen van de moderne webondernemer. Hierdoor weet ons e-commerce team precies die uitdagingen waar jij tegenaan loopt, de kop in te drukken! Van boekhouding en fiscale aangifte tot salarisadministratie, jaarrekeningen en juridisch- en HR-advies.
Wat bieden wij verder allemaal?
Jouw uitdagingen, onze oplossingen
Retourzendingen
Probleem: Bij een verkoop via een e-commerceplatform, wordt de betaling meestal verwerkt door een externe payment serviceprovider. Maar wat als jouw klant het artikel een week later retourneert? Waar wordt de retour dan vastgelegd? Wanneer er meerdere tools van derden bij betrokken zijn, kun je trackingsproblemen tegenkomen.
Oplossing: 216 gaat samen met jou in gesprek om het gehele proces op de juiste manier te kunnen inrichten. In andere woorden: wij denken mee en ontzorgen in het opzetten van het juiste bedrijfsproces. Hierdoor komen retourzendingen op de juiste manier terug in de voorraad en wordt de omzet weer op de juiste manier teruggeboekt.
Voorraadbeheer
Probleem: Het bijhouden van wijzigingen in de voorraad kan een uitdaging zijn als je op meerdere plaatsen online verkoopt. Wanneer je jouw producten op een eigen Shopify-website én op een platform als Amazon verkoopt, kan een e-commerce-platform geen wijzigingen in de voorraad bijhouden als gevolg van externe verkoop.
Oplossing: 216 bepaalt niet alleen samen met de klant de marge, maar kijkt ook periodiek én proactief mee om te kijken of de marge daadwerkelijk wordt behaald. Hierbij wordt ook de stand van de voorraad meegenomen. Zo krijg je weer grip op de voorraad en opslagkosten en daarmee op de margeontwikkeling gedurende het jaar. In andere woorden: wij hebben grip op de financiële gezondheid van uw e-commerce onderneming!
Transactiekosten
Probleem: Payment serviceproviders, denk aan Mollie, Adyen en PayPal, kunnen jouw administratie complex maken. Daarnaast vragen payment serviceproviders een marge op elke transactie. De stortingen op jouw bankrekening zijn daarom netto-omzet in plaats van bruto, omdat de serviceprovider kosten heeft ingehouden.
Oplossing: 216 koppelt het webplatform met de boekhouding gericht op de omzet. Daarnaast maken we ook een tweede koppeling gericht op de betaalmethode, waarbij de transactiekosten op de juiste manier worden verwerkt en van de omzet worden gescheiden. Hierdoor krijg je niet alleen inzicht in de kosten, maar voorkom je ook dat je BTW misloopt!
Omzetbelasting
Probleem: Een belangrijke uitdaging bij het runnen van een e-commercebedrijf is het innen en betalen van omzetbelasting, vooral wanneer er grensoverschrijdende transacties plaatsvinden. Er geldt een drempel binnen de EU van €10.000 aan verkopen aan particulieren buiten het eigen land.
Oplossing: 216 zorgt er met een digitale boekhoudkoppeling voor dat het juiste BTW-percentage per land automatisch wordt gehanteerd. Natuurlijk denken we tegelijkertijd nóg verder dan de BTW-aangifte als het gaat om landsgrenzen: Zo kun je bijvoorbeeld voordelen behalen door transfer pricing, de 30%-regeling of een salary split. Bovendien kunnen we door onze ervaring en met ons netwerk ook helpen met overeenkomsten en contacten in het buitenland.
We zitten gewoon bij jou om de hoek
Met onze zeven vestigingen door heel Nederland, vind je altijd een accountantskantoor bij jou in de buurt. Neem contact met ons op via de telefoon (088-9955216), mail of kom langs voor een goede kop koffie.
Kies een accountant die e-commerce begrijpt
Benieuwd hoe wij voor jouw onderneming het verschil gaan maken? Vul je gegevens in, dan neem ik binnen één werkdag contact met je op.